Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 304 151 topran

Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 TOPRAN

304 151 Wysprzęglik centralny sprzęgła TOPRAN
183.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

304 151

producent:

TOPRAN

średnica zewnętrzna [mm] 64,3
Materiał korpusu Tworzywo sztuczne
Tryb pracy hydrauliczny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 TOPRAN

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD B-MAX, FIESTA V, FIESTA VI, FOCUS I, FUSION, KA, MAZDA 2 1.0-2.0 10.98-

Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 producenta TOPRAN

FORD

1212061, 1474323, 1503738, 1514143, 1547820, 1837710, 2S617A564CA, 2S617A564CB, 8V217A564AA, 8V217A564AB, 8V217A564AC, 8V217A564AD

MAZDA

C40216530, C40216530A, DK4917ZX1A, DK4917ZX1B

numery OEM:
FORD      1 212 061
FORD      1 474 323
FORD      1 503 738
FORD      1 514 143
FORD      1 547 820
FORD      1 837 710
FORD      2S617A564CA
FORD      2S617A564CB
FORD      8V217A564AA
FORD      8V217A564AB
FORD      8V217A564AC
FORD      8V217A564AD
MAZDA      C402 16 530
MAZDA      C402 16 530A
MAZDA      DK49 17 ZX1A
MAZDA      DK49 17 ZX1B

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 151 TOPRAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.