Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca » 304 468 topran

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 304 468 TOPRAN

304 468 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

304 468

producent:

TOPRAN

Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 69
Materiał Tworzywo sztuczne
Materiał GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
Szerokość [mm] 22

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 304 468 TOPRAN

Rolka prowadząca pasek wielorowkowy (gfk / tworzywo sztuczne) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50, FORD B-MAX, C-MAX, C-MAX II, ECOSPORT, FIESTA, FIESTA VI, FIESTA VII, FOCUS II 1.0-2.3 04.04-

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 304 468 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 304 468 producenta TOPRAN

FORD

1450947, 1465253, 1555720, 5M5Q19A216DC, 5M5Q6C344AA, 5M5Q8680AC

VOLVO

31272239

numery OEM:
FORD      1 450 947
FORD      1 465 253
FORD      1 555 720
FORD      5M5Q19A216DC
FORD      5M5Q6C344AA
FORD      5M5Q8680AC
VOLVO      31272239
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 304 468 TOPRAN w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.