Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Honda ACCORD IV Aerodeck (CB) 2.2 i 16V (CB8) (1991.01-1993.12) 147km » 500 597 topran
wybrany samochód: 
Honda Accord Iv Aerodeck (cb) 2.2 I 16v (cb8) (1991.01-1993.12) 147km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 500 597 TOPRAN

500 597 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

500 597

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Zestaw pełny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]27
Średnica wewnętrzna 2 [mm]96
Wysokość [mm]128
Materiał osłonyTermoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 500 597 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 27/96) (dł.128) (kpl.) pasuje do: BMW 3 (E46), X5 (E53) 2.5-4.8 01.00-10.06
numery OEM:
BMW      3160 7 507 403

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 500 597 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.