Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 02.42.083 trucktec automotive gmbh

Czujnik, prędkość obrotowa koła 02.42.083 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.42.083 Czujnik, prędkość obrotowa koła TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
69.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

02.42.083

dla numeru OE 211 540 2917
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 02.42.083 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      211 540 1317
MERCEDES-BENZ      211 540 1817
MERCEDES-BENZ      211 540 2317
MERCEDES-BENZ      211 540 2917
MERCEDES-BENZ      A211 540 1317
MERCEDES-BENZ      A211 540 1817
MERCEDES-BENZ      A211 540 2317
MERCEDES-BENZ      A211 540 2917

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 02.42.083 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.