| Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 70,5 | 
| Średnica otworu centrującego [mm] | 66 | 
| Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 241 | 
| Rozmiar gwintu 1 | 12,75 | 
| Rozmiar gwintu 2 | 8,75 | 
| Średnica bębna hamulcowego | 228,6 | 
| Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 229,5 | 
| Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 52,5 | 
| Ilość otworów | 4 | 
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | 
| nr EAN | 3322937075454 | 
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4072 TRW
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
7700710511, 8200028861, 8200137104
| RENAULT | 77 00 710 511 | |
| RENAULT | 82 00 028 861 | |
| RENAULT | 82 00 137 104 | 
Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4072 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4072 TRW:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.