Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » GBS2074 trw

Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2074 TRW

GBS2074 Czujnik, prędkość obrotowa koła TRW
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

GBS2074

producent:

TRW

Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Długość [mm] 955
nr EAN 3322937965656

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2074 TRW

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: CITROEN C8; FIAT ULYSSE; LANCIA PHEDRA; PEUGEOT 807 2.0-3.0 06.02-
numery OEM:
CITROËN      14 941 670 80
CITROËN      4545 96
FIAT      1494167080
LANCIA      1494167080
PEUGEOT      4545 96
RENAULT      14 94 167 080

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2074 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS2074 TRW:

2021-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.