Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » GBS5007 trw

Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5007 TRW

GBS5007 Czujnik, prędkość obrotowa koła TRW

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

GBS5007

dostawca:

TRW

Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Długość [mm] 620
parzyste numery artykułów GBS5008
nr EAN 3322938099923

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5007 TRW

Czujnik ABS tył P pasuje do: SUBARU LEGACY IV, OUTBACK 2.0-3.0 09.03-12.09

Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5007 ma zastosowanie do modeli samochodów

SUBARU

LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA

Numery OE Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5007 producenta TRW

SUBARU

27540AG120, 27540AG121

numery OEM:
SUBARU      27540AG120
SUBARU      27540AG121
zamienniki:
0 265 007 999
brak
BOSCH

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5007 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5007 TRW:

Roksana, Golczewo
2021-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.