Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » JFB503 trw

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora JFB503 TRW

JFB503 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

JFB503

producent:

TRW

Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 12,2
Wymagana ilość 2
średnica zewnętrzna [mm] 92,7
Średnica otworu centrującego [mm] 14,6
nr EAN 3322938091682

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora JFB503 TRW

Łożysko kolumny Mc Phersona przód L/P pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI 1.4-2.0 09.91-01.05
numery OEM:
OPEL      0344518
OPEL      0344524
OPEL      3 44 518
OPEL      3 44 524
OPEL      90374844
OPEL      90538326
VAUXHALL      3 44 518
VAUXHALL      90374844
VAUXHALL      90538326
HOLDEN      3 44 518
HOLDEN      90374844

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora JFB503 TRW w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).