Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » JSB515 trw

Mocowanie amortyzatora JSB515 TRW

JSB515 Mocowanie amortyzatora TRW
 

    Ocena:
numer części:

JSB515

producent:

TRW

Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 63
Wymagana ilość 2
Wymiar gwintu M8x1,25
średnica zewnętrzna [mm] 90,3
Średnica otworu centrującego [mm] 14,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 3322938092108

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora JSB515 TRW

Poduszka kolumny Mc Phersona przód L/P (z łożyskiem) pasuje do: MINI (R50, R53), (R56), (R57), (R58), (R59), CLUBMAN (R55), COUNTRYMAN (R60) 1.4-2.0D 03.06-10.16
numery OEM:
BMW      31 30 6 772 749
BMW      6 772 749
MINI      31 30 6 772 749
MINI      6 772 749

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora JSB515 TRW w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).