Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ115 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ115 TRW

PJQ115 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
 

    Ocena:
numer części:

PJQ115

producent:

TRW

Ograniczenia producenta VALEO
Średnica [mm] 24
nr EAN 3322937937974

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ115 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne ALFA ROMEO 147, 156, GT; FIAT STILO 1.6/1.8/2.0 02.97-09.10
numery OEM:
ALFA ROMEO      46516373
ALFA ROMEO      46807595
ALFA ROMEO      55183321
ALFA ROMEO      55186498
ALFA ROMEO      60802015
FIAT      46516373
FIAT      46807595
FIAT      55183321
FIAT      55186498
FIAT      60802015

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ115 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ115zobacz instrukcję montażu PJQ115

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.