Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ160 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ160 TRW

PJQ160 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
trw PJQ160
Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ160
PJQ160
trw PJQ160 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ160 trw
Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ160 trw
Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ160 trw

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ160

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 29,5
nr EAN 3322938073183

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ160 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: CHEVROLET CRUZE, MALIBU, ORLANDO, OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, ASTRA K, CASCADA, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, INSIGNIA B 1.3D-2.8 07.08-
numery OEM:
OPEL      55565331
SAAB      55565331
VAUXHALL      55565331
CHEVROLET      55565331
BUICK      55565331

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ160 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ160zobacz instrukcję montażu PJQ160

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.