Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ229 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ229 TRW

PJQ229 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ229

producent:

TRW

Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica [mm] 30
Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 11,7
nr EAN 3322938224028

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ229 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne DACIA DOKKER EXPRESS/MINIVAN, DUSTER, LODGY; RENAULT CLIO III, KANGOO, LAGUNA II, SCENIC I 1.2-2.0 11.00-
numery OEM:
RENAULT      82 00 102 464
RENAULT      82 00 148 787
RENAULT      82 00 764 612
DACIA      82 00 102 464
DACIA      82 00 148 787
DACIA      82 00 764 612
zamienniki:

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ229 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ229zobacz instrukcję montażu PJQ229

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.