Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMD360 trw

Pompa hamulcowa PMD360 TRW

PMD360 Pompa hamulcowa TRW
 

    Ocena:
numer części:

PMD360

producent:

TRW

Średnica [mm] 19
Rozmiar gwintu 1 M10x1
Rozmiar gwintu 2 M10x1
Ilość połączeń 3
nr EAN 3322937052608

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMD360 TRW

Pompa hamulcowa (19mm) pasuje do: FIAT PANDA 0.65/0.9/1.0 10.80-07.04
numery OEM:
FIAT      790838
FIAT      793034
SEAT      138 715 004
SEAT      SE138715004
zamienniki:
0 204 122 230
brak
BOSCH
402099
brak
VALEO
H19989.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 23 058
brak
BREMBO
M 85 033
brak
BREMBO
FHM1009
brak
FERODO
FHM1124
brak
FERODO
5131
brak
Car S.p.A (InterCar)
4004360
brak
GIRLING
822312
brak
NK
822315
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMD360 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.