Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMF209 trw

Pompa hamulcowa PMF209 TRW

PMF209 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMF209

producent:

TRW

Rozmiar gwintu 1 M10x1
Ograniczenia producenta BENDIX
Średnica 1 [mm] 20,6
Ilość połączeń 4
nr EAN 3322937088065

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMF209 TRW

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060749853
ALFA ROMEO      0060750098
ALFA ROMEO      0060750452
ALFA ROMEO      60749853
ALFA ROMEO      60750098
ALFA ROMEO      60750452
ALFA ROMEO      607504520
ALFA ROMEO      705534
ALFA ROMEO      720398
ALFA ROMEO      9944948
zamienniki:
05-0154
brak
METELLI CIFAM
M 23 009
brak
BREMBO
M 23 015
brak
BREMBO
FHM638
brak
FERODO
0 204 122 164
brak
BOSCH
4005209
brak
GIRLING
821008
brak
NK
FHM1450
brak
FERODO

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMF209 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.