Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMK161 trw

Pompa hamulcowa PMK161 TRW

PMK161 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMK161

producent:

TRW

Rozmiar gwintu 1 M10x1
Rozmiar gwintu 2 M12x1
Ilość połączeń 4
Ograniczenia producenta BENDIX
Średnica 1 [mm] 23,8
nr EAN 3322937009169

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMK161 TRW

Pompa hamulcowa (23,8mm) pasuje do: FORD ESCORT IV, ESCORT IV EXPRESS, ORION II 1.1-1.8D 10.85-10.90
numery OEM:
FORD      6185940
FORD      6185941
FORD      6185942
FORD      6185943
FORD      89AB-2140-AA
FORD      89AB-2140-BA
FORD      89AB-2140-CA
FORD      89AB-2140-DA
zamienniki:
402190
brak
VALEO
M 24 025
brak
BREMBO
FHM1125
brak
FERODO
5452
brak
Car S.p.A (InterCar)
61713
brak
A.B.S.
4007161
brak
GIRLING
822557
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMK161 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.