Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi V8 (441, 442, 4C2, 4C8) 3.6 quattro (1988.10-1994.02) 250km » 802-0002 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi V8 (441, 442, 4c2, 4c8) 3.6 Quattro (1988.10-1994.02) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 802-0002 TYC EUROPE B.V.

802-0002 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 802-0002
Wentylator, chłodzenie silnika 802-0002
802-0002
tyc 802-0002 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

802-0002

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]280
Moc znamionowa [W]380
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora8
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475033809

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0002 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C4, A6 C5, A6 C6, A8 D2, ALLROAD C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-6.0 03.94-03.11
numery OEM:
AUDI      000959455
AUDI      8D0959455P
AUDI      8D0959455R
SKODA      000959455
SKODA      8D0959455P
SKODA      8D0959455R
VOLKSWAGEN      000959455
VOLKSWAGEN      8D0959455P
VOLKSWAGEN      8D0959455R

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0002 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.