Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 802-0008 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 802-0008 TYC EUROPE B.V.

802-0008 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

802-0008

producent:

TYC EUROPE B.V.

Pobór mocy [W] 200
Średnica [mm] 280
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z silnikiem elektrycznym
Rodzaj skrzyni biegów przekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z typem E
nr EAN 8717475034523

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0008 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5 2.4-6.0 03.94-08.05
numery OEM:
AUDI      4B3959457
AUDI      4Z7959457
AUDI      8D0959457A
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0008 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.