Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 803-0012 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0012 TYC EUROPE B.V.

803-0012 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0012
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0012
803-0012
tyc 803-0012 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0012 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0012 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

803-0012

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 480
Moc znamionowa [W] 300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475089066

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0012 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), X1 (E84), Z4 (E89) 1.6-3.0 06.04-08.16
numery OEM:
BMW      17117590699
BMW      17427523258
BMW      17427523259
BMW      17427530650
BMW      17427563259
BMW      7523258
BMW      7523259
BMW      7530650
BMW      7563259
BMW      7590699
zamienniki:
V20-01-0012
brak
VEMO
696274
brak
VALEO
8EW 351 043-341
brak
HELLA
0657746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0012 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.