Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo S80 I (184) 2.5 T (2003.03-2006.07) 210km » 804-0001 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Volvo S80 I (184) 2.5 T (2003.03-2006.07) 210km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 804-0001 TYC EUROPE B.V.

804-0001 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 804-0001
Wentylator, chłodzenie silnika 804-0001
804-0001
tyc 804-0001 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

804-0001

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica 1/Średnica 2 [mm]330/330
Moc znamionowa [W]140+140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora14
Liczba styków diagnostycznych (pinów)2
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475060744

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 804-0001 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: CHRYSLER 300C, PEUGEOT PARTNER/MINIVAN 1.6D-6.1 09.04-12.15
numery OEM:
CHRYSLER      05137714AA
CHRYSLER      05137715AA
CHRYSLER      05137717AA
CHRYSLER      05174358AA
CHRYSLER      5137714AA
CHRYSLER      5137715AA
CHRYSLER      5137717AA
CHRYSLER      5174358AA
CHRYSLER      K05137714AA
CHRYSLER      K05137715AA
CHRYSLER      K05137717AA
CHRYSLER      K05174358AA
zamienniki:
09312602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 804-0001 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.