Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 805-0010 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 805-0010 TYC EUROPE B.V.

805-0010 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 805-0010
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0010
805-0010
tyc 805-0010 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0010 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0010 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

805-0010

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 385
Moc znamionowa [W] 130/240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475095913

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0010 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: DS DS 4, DS 5, CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 GRAND PICASSO II, C4 I, C4 II 1.2-Electric 08.00-
numery OEM:
CITROËN      1253F0
CITROËN      1253F8
CITROËN      1253G7
CITROËN      1253K2
CITROËN      1253K4
CITROËN      1253K7
CITROËN      1253Q7
PEUGEOT      1253F0
PEUGEOT      1253F8
PEUGEOT      1253G7
PEUGEOT      1253K2
PEUGEOT      1253K4
PEUGEOT      1253K7
PEUGEOT      1253Q7

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0010 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.