Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 805-0011 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 805-0011 TYC EUROPE B.V.

805-0011 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 805-0011
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0011
805-0011
tyc 805-0011 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0011 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0011 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

805-0011

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 380
Moc znamionowa [W] 320
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475081497

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0011 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: DS DS 3, CITROEN C2, C2 ENTERPRISE, C3 / C3 ORIGIN III, C3 AIRCROSS II, C3 I, C3 II, C3 II/HATCHBACK, C3 III, C3 PICASSO, C4 CACTUS 1.0-1.6LPG 02.02-
numery OEM:
CITROËN      1253H0
CITROËN      1253H5
CITROËN      1253P9
CITROËN      1253Q0
CITROËN      1610781580
CITROËN      9801666680
PEUGEOT      1253H0
PEUGEOT      1253H5
PEUGEOT      1253P9
PEUGEOT      1253Q0
PEUGEOT      1610781580
PEUGEOT      9801666680
zamienniki:
4029748
brak
VAN WEZEL
5508307539
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0011 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.