Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Peugeot 405 I (15B) 1.8 D 4x4 (1987.10-1992.07) 90km » 805-1008 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Peugeot 405 I (15b) 1.8 D 4x4 (1987.10-1992.07) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 805-1008 TYC EUROPE B.V.

805-1008 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

805-1008

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 805-0001
Średnica [mm]385
Pobór mocy [W]500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora9
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z typem E
nr EAN8717475059137

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-1008 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) CITROEN C5 II; PEUGEOT 406, 607; RENAULT THALIA I 1.2-3.0 02.00-
numery OEM:
CITROËN      1250F8
PEUGEOT      1250F8

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-1008 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.