Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 805-1009 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 805-1009 TYC EUROPE B.V.

805-1009 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

805-1009

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 385
Moc znamionowa [W] 130/240
Wersja Push Fan
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość połączeń 2
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z typem E
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 8717475062076

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-1009 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I, C4 PICASSO I; PEUGEOT 307, 308 I, PARTNER TEPEE, PARTNER/MINIVAN, RCZ 1.4-2.0D 08.00-
numery OEM:
CITROËN      1253F8
CITROËN      1253G7
CITROËN      1253K2
CITROËN      1253K4
CITROËN      1253Q7
PEUGEOT      1253F8
PEUGEOT      1253G7
PEUGEOT      1253K2
PEUGEOT      1253K4
PEUGEOT      1253Q7

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-1009 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.