Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 805-1013 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 805-1013 TYC EUROPE B.V.

805-1013 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
 

    Ocena:
numer części:

805-1013

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 8717475062083

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-1013 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) CITROEN NEMO, NEMO/MINIVAN; FIAT FIORINO/MINIVAN, QUBO; PEUGEOT BIPPER, BIPPER TEPEE 1.3D/1.4/1.4D 11.07-
numery OEM:
CITROËN      1253P5
CITROËN      51780660
FIAT      1253P5
FIAT      51780660
PEUGEOT      1253P5
PEUGEOT      51780660
zamienniki:
8EW 351 040-311
brak
HELLA
1748746
brak
VAN WEZEL
55532601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-1013 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.