Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A8 D3 (4E2, 4E8) 4.2 TDI quattro (2005.01-2005.06) 320km » 809-0016 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A8 D3 (4e2, 4e8) 4.2 Tdi Quattro (2005.01-2005.06) 320km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016 TYC EUROPE B.V.

809-0016 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 809-0016
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016
809-0016
tyc 809-0016 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

809-0016

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]275
Moc znamionowa [W]120/230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora5
Ilość czopów4
Strona zabudowyz lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez opornika obciążeniowego
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475066579

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L (z obudową) pasuje do: FIAT SEDICI, SUZUKI SX4 1.9D 06.06-
numery OEM:
FIAT      71746871
FIAT      71746872
FIAT      71746873
SUZUKI      17111-79J50
SUZUKI      1711179J50
SUZUKI      17120-79J50
SUZUKI      1712079J50
SUZUKI      17760-79J50
SUZUKI      1776079J50
SUZUKI      71746871
SUZUKI      71746872
SUZUKI      71746873
zamienniki:
68352603
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0016 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.