Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 809-0024 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 809-0024 TYC EUROPE B.V.

809-0024 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 809-0024
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0024
809-0024
tyc 809-0024 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0024 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 809-0024 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

809-0024

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 405
Moc znamionowa [W] 450
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475098679

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0024 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: ABARTH GRANDE PUNTO, FIAT GRANDE PUNTO, PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO/HATCHBACK 1.3D-1.9D 10.05-
numery OEM:
FIAT      0000055700342
FIAT      0055703904
FIAT      51831012
FIAT      55700342
FIAT      55703902
FIAT      55703904

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0024 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.