Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz AROCS 3232 L (2016-???) 320km » 809-1006 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Arocs 3232 L (2016-???) 320km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 809-1006 TYC EUROPE B.V.

809-1006 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

809-1006

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 809-0026
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm]405
Pobór mocy [W]300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
nr EAN8717475071276

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 809-1006 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) ABARTH 500 / 595 / 695; FIAT 500, 500 C, PANDA; FORD KA 0.9-1.4 07.07-
numery OEM:
FIAT      1560758
FIAT      51787116
FIAT      51887780
FORD      1560758
FORD      1861025
FORD      51787116
FORD      9S51-8C607-BA
FORD      9S518C607BA
FORD      AS51-8C607-BA
FORD      AS518C607BA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 809-1006 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.