Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0002 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0002 TYC EUROPE B.V.

810-0002 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0002

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 300+300
Moc znamionowa [W] 125+125
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 12
Ilość czopów 2
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
nr EAN 8717475021455

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0002 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD COUGAR, MONDEO II, MONDEO III 2.0-3.0 08.96-03.07
numery OEM:
FORD      1014342
FORD      1046139
FORD      1056326
FORD      1071602
FORD      1092499
FORD      1092500
FORD      95BB 8C607 GC
FORD      95BB 8C607 GD
FORD      95BB 8C607 GE
FORD      95BB 8C607 GF
FORD      95BB-8C607-GA
FORD      95BB-8C607-GD
FORD      95BB-8C607-GE
FORD      95BB-8C607-GF
FORD      95BB-8C607-HF
FORD      95BB-8C607GG
FORD      95BB8C607GA
FORD      95BB8C607GD
FORD      95BB8C607GE
FORD      95BB8C607GF
FORD      95BB8C607HF
zamienniki:
V25-01-1542
brak
VEMO
069422398010
brak
MAGNETI MARELLI
25542602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0002 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.