Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0008 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0008 TYC EUROPE B.V.

810-0008 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0008
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0008
 

    Ocena:
numer części:

810-0008

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 380
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475021516

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0008 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD MONDEO II, MONDEO III 1.6-2.0D 08.96-03.07
numery OEM:
FORD      1014416
FORD      1018228
FORD      1020758
FORD      1057454
FORD      1071727
FORD      1075023
FORD      1092503
FORD      1095446
FORD      1102260
FORD      1117754
FORD      1S7H-8C607-BA
FORD      1S7H8C607BA
FORD      6786249
FORD      6830242
FORD      6858197
FORD      6878449
FORD      95BB-8C607-KA
FORD      95BB-8C607-KC
FORD      95BB-8C607-KD
FORD      95BB-8C607-KE
FORD      95BB-8C607-KF
FORD      95BB-8C607-RA
FORD      95BB-8C607FB
FORD      95BB8C607KA
FORD      95BB8C607KC
FORD      95BB8C607KD
FORD      95BB8C607KE
FORD      95BB8C607KF
FORD      95BB8C607RA
zamienniki:
1828746
brak
VAN WEZEL
069422396010
brak
MAGNETI MARELLI
25542603
brak
KLOKKERHOLM
25552602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0008 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.