Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0009 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 TYC EUROPE B.V.

810-0009 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0009
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009
810-0009
tyc 810-0009 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0009

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 390
Moc znamionowa [W] 340
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475021523

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD MONDEO III 1.8/2.0 10.00-03.07
numery OEM:
FORD      1312596
FORD      1317304
FORD      3S71 8C607 BC
FORD      3S71 8C607 BD
FORD      3S71-8C607-BC
FORD      3S71-8C607-BD
FORD      3S718C607BC
FORD      3S718C607BD
zamienniki:
V25-01-1545
brak
VEMO
25552603
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0009 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.