Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0013 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0013 TYC EUROPE B.V.

810-0013 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0013
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0013
810-0013
tyc 810-0013 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0013 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0013 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0013

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 320
Moc znamionowa [W] 90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 4
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki okrągły
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475025309

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0013 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD KA, STREET KA 1.3/1.6 09.96-11.08
numery OEM:
FORD      1036754
FORD      1088845
FORD      1092621
FORD      1230809
FORD      1S5H-8C607-AC
FORD      1S5H8C607AC
FORD      97KB 8C607-CA
FORD      97KB-8C607-CA
FORD      97KB-8C607-CB
FORD      97KB-8C607CB
FORD      97KB8C607CA
FORD      97KB8C607CB
FORD      XS5H-8C607-LC
FORD      XS5H8C607LC
zamienniki:
V25-01-1539
brak
VEMO
696157
brak
VALEO
304 289
brak
TOPRAN
25052601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0013 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.