Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B9 (8W2, 8WC) 40 TDI (2015.05-2019.11) 190km » 810-0020 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A4 B9 (8w2, 8wc) 40 Tdi (2015.05-2019.11) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0020 TYC EUROPE B.V.

810-0020 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0020
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0020
810-0020
tyc 810-0020 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0020

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm]375
Moc znamionowa [W]130
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora5
Ilość czopów6
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475024920

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0020 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FOCUS C-MAX, FOCUS I 1.4/1.6 10.98-03.07
numery OEM:
FORD      1061263
FORD      1071108
FORD      1075135
FORD      98AB-8C607-JE
FORD      98AB-8C607-JF
FORD      98AB-8C607-JG
FORD      98AB8C607JE
FORD      98AB8C607JF
FORD      98AB8C607JG
zamienniki:
V25-01-1532
brak
VEMO
696152
brak
VALEO
1858747
brak
VAN WEZEL
25322606
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0020 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.