Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0026 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0026 TYC EUROPE B.V.

810-0026 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0026
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0026
810-0026
tyc 810-0026 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0026

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 360
Moc znamionowa [W] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki okrągły
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475023008

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0026 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FIESTA V 1.25/1.4D 11.01-06.08
numery OEM:
FORD      1141508
FORD      1152148
FORD      1319971
FORD      1337585
FORD      1474349
FORD      1495677
FORD      2S6H 8C607-FC
FORD      2S6H 8C607-FD
FORD      2S6H-8C607-FA
FORD      2S6H-8C607-FB
FORD      2S6H-8C607-FC
FORD      2S6H-8C607-FD
FORD      2S6H-8C607-FE
FORD      2S6H-8C607-FF
FORD      2S6H-8C607FB
FORD      2S6H8C607FA
FORD      2S6H8C607FB
FORD      2S6H8C607FC
FORD      2S6H8C607FD
FORD      2S6H8C607FE
FORD      2S6H8C607FF
zamienniki:
696278
brak
VALEO
069422400010
brak
MAGNETI MARELLI
25642603
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0026 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.