Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0029 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0029 TYC EUROPE B.V.

810-0029 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0029
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0029
810-0029
tyc 810-0029 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0029 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0029 tyc

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0029

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 360
Moc znamionowa [W] 320
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Liczba styków diagnostycznych (pinów) 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475021578

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0029 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, PUMA 1.25-1.8D 08.95-08.03
numery OEM:
FORD      1010292
FORD      1017785
FORD      1020914
FORD      1089652
FORD      1111524
FORD      1118161
FORD      96FB 8C607 CJ
FORD      96FB 8C607 CK
FORD      96FB-8C607-CH
FORD      96FB-8C607-CJ
FORD      96FB-8C607-CK
FORD      96FB-8C607-CL
FORD      96FB-8C607CL
FORD      96FB8C607CH
FORD      96FB8C607CJ
FORD      96FB8C607CK
FORD      96FB8C607CL
FORD      XS6H-8C607-DA
FORD      XS6H-8C607-DB
FORD      XS6H8C607DA
FORD      XS6H8C607DB

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0029 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.