Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0034 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0034 TYC EUROPE B.V.

810-0034 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0034

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 360
Moc znamionowa [W] 290
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Liczba styków diagnostycznych (pinów) 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475021592

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0034 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD ESCORT CLASSIC, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI 1.4/1.6/1.8 01.95-08.00
numery OEM:
FORD      1020874
FORD      1028322
FORD      1074889
FORD      1076677
FORD      95AB 8C607 DB
FORD      95AB-8C607-DB
FORD      95AB-8C607-DC
FORD      95AB-8C607-EA
FORD      95AB-8C607-EB
FORD      95AB-8C607DC
FORD      95AB8C607DB
FORD      95AB8C607DC
FORD      95AB8C607EA
FORD      95AB8C607EB
zamienniki:
V25-01-1557
brak
VEMO
1855748
brak
VAN WEZEL
25302602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0034 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.