Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0042 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0042 TYC EUROPE B.V.

810-0042 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0042

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 340
Moc znamionowa [W] 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475078879

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0042 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD B-MAX, FIESTA VI 1.25-1.6D 06.08-
numery OEM:
FORD      1525891
FORD      1541276
FORD      1557572
FORD      1843120
FORD      1933768
FORD      2145093
FORD      8V51-8C607-AD
FORD      8V51-8C607-AE
FORD      8V51-8C607-AF
FORD      8V51-8C607-AG
FORD      8V518C607AD
FORD      8V518C607AE
FORD      8V518C607AF
FORD      8V518C607AG
FORD      G1B1-8C607-AA
FORD      G1B1-8C607-AB
FORD      G1B18C607AA
FORD      G1B18C607AB

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0042 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.