Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0043 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0043 TYC EUROPE B.V.

810-0043 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

810-0043

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 340
Moc znamionowa [W] 380
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475084412

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0043 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD B-MAX, ECOSPORT, FIESTA, FIESTA V, FIESTA VI 1.25-1.6D 04.07-
numery OEM:
FORD      1525897
FORD      1541278
FORD      1557573
FORD      1819248
FORD      1820863
FORD      1836293
FORD      1843124
FORD      2125430
FORD      8V51-8C607-CE
FORD      8V51-8C607-CF
FORD      8V51-8C607-CG
FORD      8V51-8C607-CH
FORD      8V51-8C607-CJ
FORD      8V51-8C607-CK
FORD      8V51-8C607-CL
FORD      8V518C607CE
FORD      8V518C607CF
FORD      8V518C607CG
FORD      8V518C607CH
FORD      8V518C607CJ
FORD      8V518C607CK
FORD      8V518C607CL
zamienniki:
1807749
brak
VAN WEZEL
25652603
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0043 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.