Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 813-1002 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 813-1002 TYC EUROPE B.V.

813-1002 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

813-1002

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 325
Moc znamionowa [W] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez opornika obciążeniowego
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475071320

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 813-1002 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: HYUNDAI GETZ 1.1-1.6 09.02-12.10
numery OEM:
HYUNDAI      25231-2D000
HYUNDAI      252312D000
HYUNDAI      25350-1C150
HYUNDAI      253501C150
HYUNDAI      25386-1C100
HYUNDAI      253861C100
zamienniki:
8251746
brak
VAN WEZEL
069422407010
brak
MAGNETI MARELLI
31272601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 813-1002 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.