Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Piaggio TPH TPH 125 X (M02) (2000.01-2000.12) 12km » 813-1003 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Piaggio Tph Tph 125 X (m02) (2000.01-2000.12) 12km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 813-1003 TYC EUROPE B.V.

813-1003 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

813-1003

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica [mm]360
Moc znamionowa [W]240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz opornikiem obciążeniowym
nr EAN8717475064360

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 813-1003 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) HYUNDAI GETZ 1.1-1.6 09.02-12.10
numery OEM:
HYUNDAI      25231-2D400
HYUNDAI      252312D400
HYUNDAI      25350-1C250
HYUNDAI      253501C250
HYUNDAI      25380-1C150
HYUNDAI      253801C150
HYUNDAI      25386-1C100
HYUNDAI      253861C100
zamienniki:
8EW 351 041-391
brak
HELLA
8251747
brak
VAN WEZEL
31272602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 813-1003 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.