Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 817-0001 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 817-0001 TYC EUROPE B.V.

817-0001 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 817-0001
Wentylator, chłodzenie silnika 817-0001

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

817-0001

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 470
Moc znamionowa [W] 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475060799

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 817-0001 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: HYUNDAI TUCSON, KIA PICANTO I, SPORTAGE II 1.0-2.0LPG 04.04-09.11
numery OEM:
HYUNDAI      25380-1F250
HYUNDAI      25380-1F251
HYUNDAI      25380-2E250
HYUNDAI      253801F250
HYUNDAI      253801F251
HYUNDAI      253802E250
KIA      25380-1F250
KIA      25380-1F251
KIA      25380-2E250
KIA      253801F250
KIA      253801F251
KIA      253802E250
zamienniki:
8EW 351 034-511
brak
HELLA
V52-01-0002
brak
VEMO
31752601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 817-0001 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.