Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 825-1024 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 825-1024 TYC EUROPE B.V.

825-1024 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 825-1024
Wentylator, chłodzenie silnika 825-1024
825-1024
tyc 825-1024 Wentylator, chłodzenie silnika
 

    Ocena:
numer części:

825-1024

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm] 380
Moc znamionowa [W] 260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475060133

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 825-1024 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS 1.6-2.2D 04.02-12.08
numery OEM:
OPEL      12755783
OPEL      1341362
OPEL      24410988
OPEL      24410992
OPEL      24410993
OPEL      6341153
OPEL      6341154
OPEL      6341185
SAAB      1341362
SAAB      24410988
SAAB      24410993
SAAB      6341153
SAAB      6341185
zamienniki:
069422431010
brak
MAGNETI MARELLI
3768747
brak
VAN WEZEL
50782601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 825-1024 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.