Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda 3 (BL) 2.2 MZR CD (BL10) (2009.01-2013.05) 185km » 831-0004 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mazda 3 (bl) 2.2 Mzr Cd (bl10) (2009.01-2013.05) 185km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 831-0004 TYC EUROPE B.V.

831-0004 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 831-0004
Wentylator, chłodzenie silnika 831-0004
831-0004
tyc 831-0004 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

831-0004

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]300
Moc znamionowa [W]290
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora6
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiokrągły
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475034905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 831-0004 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, POLO, POLO III, POLO III CLASSIC 1.4-2.0 05.91-01.04
numery OEM:
SEAT      6K0959455A
SEAT      6K0959455AB
SEAT      6K0959455AC
SEAT      6K0959455C
VOLKSWAGEN      6K0959455A
VOLKSWAGEN      6K0959455AB
VOLKSWAGEN      6K0959455AC
VOLKSWAGEN      6K0959455C
zamienniki:
V15-01-1877
brak
VEMO
66082601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 831-0004 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.