Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Kia PICANTO III (JA) 1.2 MPI (2020.07-???) 84km » 836-0008 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Kia Picanto Iii (ja) 1.2 Mpi (2020.07-???) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 836-0008 TYC EUROPE B.V.

836-0008 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 836-0008
Wentylator, chłodzenie silnika 836-0008
836-0008
tyc 836-0008 Wentylator, chłodzenie silnika

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

836-0008

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]340
Moc znamionowa [W]140
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora5
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475021721

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0008 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy P (z obudową) pasuje do: TOYOTA RAV 4 II 1.8/2.0/2.0D 05.00-11.05
numery OEM:
TOYOTA      16361-23050
TOYOTA      1636123050
TOYOTA      16363-21050
TOYOTA      16363-23030
TOYOTA      16363-28160
TOYOTA      1636321050
TOYOTA      1636323030
TOYOTA      1636328160
TOYOTA      16711-28150
TOYOTA      1671128150
zamienniki:
81792601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0008 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.