Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 836-0011 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 836-0011 TYC EUROPE B.V.

836-0011 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 836-0011
Wentylator, chłodzenie silnika 836-0011
836-0011

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

836-0011

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 335
Moc znamionowa [W] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 2
Wersja na kraj Francja
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475028270

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0011 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy P (z obudową) pasuje do: TOYOTA YARIS 1.0-1.5 04.99-11.05

Wentylator, chłodzenie silnika 836-0011 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 836-0011 producenta TYC EUROPE B.V.

TOYOTA

163610J020, 163630J020, 167110J020

numery OEM:
TOYOTA      16361-0J020
TOYOTA      163610J020
TOYOTA      16363-0J020
TOYOTA      163630J020
TOYOTA      16711-0J020
TOYOTA      167110J020
zamienniki:
V70-01-0003
brak
VEMO
81092601
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0011 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.