Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 836-0016 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 836-0016 TYC EUROPE B.V.

836-0016 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 836-0016
Wentylator, chłodzenie silnika 836-0016

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

836-0016

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 335/355
Moc znamionowa [W] 120+120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 12
Ilość czopów 2
Liczba styków diagnostycznych (pinów) 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475059243

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0016 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: TOYOTA PREVIA II, PREVIA III, RAV 4 III, RAV 4 IV 2.0D-3.5 03.01-
numery OEM:
TOYOTA      16361-28220
TOYOTA      16361-28240
TOYOTA      16361-31140
TOYOTA      1636128220
TOYOTA      1636128240
TOYOTA      1636131140
TOYOTA      16363-28030
TOYOTA      16363-28170
TOYOTA      16363-28290
TOYOTA      1636328170
TOYOTA      1636328290
TOYOTA      16711-28320
TOYOTA      16711-28321
TOYOTA      1671128320
TOYOTA      1671128321
zamienniki:
5470749
brak
VAN WEZEL
81792605
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0016 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.