Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 836-0020 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 836-0020 TYC EUROPE B.V.

836-0020 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

836-0020

producent:

TYC EUROPE B.V.

Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
Średnica [mm] 315
Moc znamionowa [W] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475085785

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0020 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: CITROEN C1, C1 II, PEUGEOT 107, 108, TOYOTA AYGO 1.0/1.2 06.05-
numery OEM:
CITROËN      1253G8
CITROËN      1308CE
CITROËN      1611826080
CITROËN      16363-0Q050
PEUGEOT      1253G8
PEUGEOT      1308CE
PEUGEOT      1611826080
PEUGEOT      16363-0Q050
TOYOTA      1253G8
TOYOTA      1308CE
TOYOTA      16362-8EA00
TOYOTA      163628EA00
TOYOTA      16363-0Q050
TOYOTA      163630Q050
TOYOTA      16711-0Q010
TOYOTA      16711-0Q011
TOYOTA      167110Q010
TOYOTA      167110Q011
zamienniki:
0910746
brak
VAN WEZEL
069422543010
brak
MAGNETI MARELLI
5501307552
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 836-0020 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.