Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi V8 (441, 442, 4C2, 4C8) 3.6 quattro (1988.10-1994.02) 250km » 836-1007 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi V8 (441, 442, 4c2, 4c8) 3.6 Quattro (1988.10-1994.02) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 836-1007 TYC EUROPE B.V.

836-1007 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

836-1007

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 836-0021
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Średnica [mm]335
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Ilość połączeń2
WersjaPULL FAN
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z typem E
nr EAN8717475060003

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 836-1007 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) TOYOTA YARIS, YARIS VERSO 1.4D 09.00-09.05
numery OEM:
TOYOTA      16361-21080
TOYOTA      1636121080
TOYOTA      16363-23020
TOYOTA      1636323020
TOYOTA      16711-33010
TOYOTA      1671133010

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 836-1007 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.