Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel ASTRA H (A04) 1.9 CDTI (L48) (2004.06-2010.10) 120km » 837-0006 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Opel Astra H (a04) 1.9 Cdti (l48) (2004.06-2010.10) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0006 TYC EUROPE B.V.

837-0006 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0006

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]290
Moc znamionowa [W]110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora9
Ilość czopów2
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475031058

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0006 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA II, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, VW FOX, POLO, POLO IV 1.0-1.9D 06.97-04.12
numery OEM:
SEAT      6Q0959455J
SKODA      6Q0959455J
VOLKSWAGEN      6Q0959455J

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0006 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.