Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0014 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0014 TYC EUROPE B.V.

837-0014 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
 

    Ocena:
numer części:

837-0014

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 305
Moc znamionowa [W] 100/270
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475034516

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0014 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy L pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA; VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF II, GOLF III, PASSAT B3/B4, POLO, POLO II 1.4-2.0 10.86-12.02
numery OEM:
SEAT      191959455AF
SEAT      191959455AM
SEAT      191959455AP
SEAT      191959455BB
SEAT      1H0959455B
SEAT      1H0959455C
SEAT      1H0959455D
SEAT      1H0959455E
VOLKSWAGEN      191959455AF
VOLKSWAGEN      191959455AM
VOLKSWAGEN      191959455AP
VOLKSWAGEN      191959455BB
VOLKSWAGEN      1H0959455B
VOLKSWAGEN      1H0959455C
VOLKSWAGEN      1H0959455D
VOLKSWAGEN      1H0959455E

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0014 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.