Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0018 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0018 TYC EUROPE B.V.

837-0018 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0018

producent:

TYC EUROPE B.V.

Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 345
Moc znamionowa [W] 120/310
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki kanciasty
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475034530

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0018 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: SEAT AROSA, VW LUPO I, POLO, POLO IV 1.4D/1.6 01.99-07.05

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0018 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 837-0018 producenta TYC EUROPE B.V.

VOLKSWAGEN

6H0959453, 6N0959453N, 6N0959453P

SEAT

6H0959453, 6N0959453N, 6N0959453P

numery OEM:
SEAT      6H0959453
SEAT      6N0959453N
SEAT      6N0959453P
VOLKSWAGEN      6H0959453
VOLKSWAGEN      6N0959453N
VOLKSWAGEN      6N0959453P

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0018 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.